Adını Unutan Adam

Gösteri – Sanat Edebiyat Dergisi Haziran 1989

Mehmet Eroğlu dördüncü romanını da yayımladı: Adını Unutan Adam. Eroğlu’nun ilk üç romanında gördüğümüz biçimsel özellikleri bu romanında da görüyoruz: Anlatıcı, bildiği gerçeklerle ilintili ayrıntıları, sık sık, bir merak öğesi olarak kullanıyor; okurun ilgisini sürekli uyanık tutuyor, bu da romanın okunmasını kolaylaştırıyor. Bir örnek: İlkin, 15. Sayfada, “…ağzıma o iri kerpeten girdiğinde…” diyor anlatıcı. “Dişler”den […]

Hürriyet Gösteri Dergisi – Mart 1989

Mehmet Eroğlu ve  Cehennemin Gerçeği “Mehmet Eroğlu’nun ‘Adını Unutan Adam’ romanı, politik tarih – toplum – tarih üçgeninin için eyerlenmiş, birey gerçeğini, insanlık değerlerine gönderme yaparak sınayan çok yoğun bir yapıt.” Mehmet Eroğlu’nun son romanı Adını Unutan Adam boyutuyla kıyaslanamayacak ölçüde yoğun bir roman. Bu yoğunluk romanın bir dizi çatışmanın üstüne oturmasından kaynaklanıyor. Romanda oluşturulan […]

Çerçeve Dergisi – Mart 1989

Sınayanlar.. Sınananlar.. Ve Sınav Mehmet Eroğlu edebiyatın, bu arada öykünün ve romanın bir sözcük oyunu haline getirdiği, kişilerin, insanlık durumlarının evrensel değerlerin sözcük labirentlerinde boğulduğu ve bunun esas kabul edildiği bir dönemde insana dokunmayı, onu sınamayı, onu bütün ‘ihtişam ve sefaleti’ içinde ele almayı benimsiyor. Mehmet Eroğlu, herşeyden önce tavır alan bir yazar. Taraf olmaktan […]

Milliyet – Şubat 1989

‘Adını Unutan Adam’ı yayınlanan Eroğlu’dan ‘1968 kuşağına ağıt’ Eroğlu, bu kitapla 1968 yılında 20 yaşında olan genç adam araştırmasına nokta koyuyor. MEHMET EROĞLU’nun dördüncü romanı Adını Unutan Adam, Can Yayınları arasından çıktı. Çok ödüllü ilk romanı Issızlığın Ortası’ndan sonra Geç Kalmış Ölü’yü yayınlayan yazar, 1968’a Yarım Kalan Yürüyüş adlı üçüncü romanının piyasaya çıkarmıştı. Eroğlu, bu […]

Tempo Kültür Sanat – Şubat 1989

Eroğlu 68 Kuşağını Yazmayı Sürdürüyor Yıkık şövalye romantizmi “Adını Unutan Adam”,  Mehmet Eroğlu’nun Dördüncü Romanı. Kahramanlar Yine 68 Kuşağı Militanları. Kurgu Yine Sinematografik. Yalnız Bu Kez Fantastik Yanı Daha Yoğun. Klasik soruyu sormadan edemedik: “En çok etkilendiğiniz yazarlar? Adını Unutan Adam’la romanlarını dörtleyen Mehmet Eroğlu sıralıyor: “Conrad, Malraux, Gary Greene, Semprun… Bizden Orhan Kemal, Yakup […]

Nokta Dergisi – Şubat 1989

“Unutmamak var olmaktır” 1979 yılından bu yana romanları büyük ilgiyle karşılanan Mehmet Eroğlu’nun son romanı yayımlandı. Eroğlu”unutmayanlar”a ithaf ettiği romanının arka planını Nokta’ya anlattı. “El bombasının basıncı tepeyi aşıp kaybolunca, kız midesinin bulantısı geçmiş gibi başını ellerinin arasından çıkarıyor. Şişeyi yana bırakıp gülümsüyorum. Bomba gürültüsüne iyi gelen ilaç gülümsemedir. Keşke ölüme de iyi gelseydi…” 1969’da […]

12. Cönk – Şubat 1989

Mehmet Eroğlu ile yeni romanı “Adını Unutan Adam” üzerine: 68 Kuşağı İçin Kısa Ve İçten Bir Ağıt Adını Unutan Adam, Mehmet Eroğlu’nun dördüncü kitabı. “Eylemci genç adam” tipinin dört ayrı kitabında değişik perspektiflerde ele alan yazar, bu kitabını “unutmayanlar” a ithaf etti.  Cönk yayına hazırlanırken, Mehmet Eroğlu’nun kitabı da Can Yayınları’nda dizgi aşamasından geçmekteydi… Eroğlu, […]

Gösteri – Sanat Edebiyat Dergisi Haziran 1989

Mehmet Eroğlu dördüncü romanını da yayımladı: Adını Unutan Adam. Eroğlu’nun ilk üç romanında gördüğümüz biçimsel özellikleri bu romanında da görüyoruz: Anlatıcı, bildiği gerçeklerle ilintili ayrıntıları, sık sık, bir merak öğesi olarak kullanıyor; okurun ilgisini sürekli uyanık tutuyor, bu da romanın okunmasını kolaylaştırıyor. Bir örnek: İlkin, 15. Sayfada, “…ağzıma o iri kerpeten girdiğinde…” diyor anlatıcı. “Dişler”den […]

Hürriyet Gösteri Dergisi – Mart 1989

Mehmet Eroğlu ve  Cehennemin Gerçeği “Mehmet Eroğlu’nun ‘Adını Unutan Adam’ romanı, politik tarih – toplum – tarih üçgeninin için eyerlenmiş, birey gerçeğini, insanlık değerlerine gönderme yaparak sınayan çok yoğun bir yapıt.” Mehmet Eroğlu’nun son romanı Adını Unutan Adam boyutuyla kıyaslanamayacak ölçüde yoğun bir roman. Bu yoğunluk romanın bir dizi çatışmanın üstüne oturmasından kaynaklanıyor. Romanda oluşturulan […]

Çerçeve Dergisi – Mart 1989

Sınayanlar.. Sınananlar.. Ve Sınav Mehmet Eroğlu edebiyatın, bu arada öykünün ve romanın bir sözcük oyunu haline getirdiği, kişilerin, insanlık durumlarının evrensel değerlerin sözcük labirentlerinde boğulduğu ve bunun esas kabul edildiği bir dönemde insana dokunmayı, onu sınamayı, onu bütün ‘ihtişam ve sefaleti’ içinde ele almayı benimsiyor. Mehmet Eroğlu, herşeyden önce tavır alan bir yazar. Taraf olmaktan […]

Milliyet – Şubat 1989

‘Adını Unutan Adam’ı yayınlanan Eroğlu’dan ‘1968 kuşağına ağıt’ Eroğlu, bu kitapla 1968 yılında 20 yaşında olan genç adam araştırmasına nokta koyuyor. MEHMET EROĞLU’nun dördüncü romanı Adını Unutan Adam, Can Yayınları arasından çıktı. Çok ödüllü ilk romanı Issızlığın Ortası’ndan sonra Geç Kalmış Ölü’yü yayınlayan yazar, 1968’a Yarım Kalan Yürüyüş adlı üçüncü romanının piyasaya çıkarmıştı. Eroğlu, bu […]

Tempo Kültür Sanat – Şubat 1989

Eroğlu 68 Kuşağını Yazmayı Sürdürüyor Yıkık şövalye romantizmi “Adını Unutan Adam”,  Mehmet Eroğlu’nun Dördüncü Romanı. Kahramanlar Yine 68 Kuşağı Militanları. Kurgu Yine Sinematografik. Yalnız Bu Kez Fantastik Yanı Daha Yoğun. Klasik soruyu sormadan edemedik: “En çok etkilendiğiniz yazarlar? Adını Unutan Adam’la romanlarını dörtleyen Mehmet Eroğlu sıralıyor: “Conrad, Malraux, Gary Greene, Semprun… Bizden Orhan Kemal, Yakup […]

Nokta Dergisi – Şubat 1989

“Unutmamak var olmaktır” 1979 yılından bu yana romanları büyük ilgiyle karşılanan Mehmet Eroğlu’nun son romanı yayımlandı. Eroğlu”unutmayanlar”a ithaf ettiği romanının arka planını Nokta’ya anlattı. “El bombasının basıncı tepeyi aşıp kaybolunca, kız midesinin bulantısı geçmiş gibi başını ellerinin arasından çıkarıyor. Şişeyi yana bırakıp gülümsüyorum. Bomba gürültüsüne iyi gelen ilaç gülümsemedir. Keşke ölüme de iyi gelseydi…” 1969’da […]

12. Cönk – Şubat 1989

Mehmet Eroğlu ile yeni romanı “Adını Unutan Adam” üzerine: 68 Kuşağı İçin Kısa Ve İçten Bir Ağıt Adını Unutan Adam, Mehmet Eroğlu’nun dördüncü kitabı. “Eylemci genç adam” tipinin dört ayrı kitabında değişik perspektiflerde ele alan yazar, bu kitabını “unutmayanlar” a ithaf etti.  Cönk yayına hazırlanırken, Mehmet Eroğlu’nun kitabı da Can Yayınları’nda dizgi aşamasından geçmekteydi… Eroğlu, […]